شکلات چند درصد تلخ باشه بهتره؟

شکلات چند درصد تلخ باشه بهتره؟

شکلات تلخ طعم خاصش را مدیون فلاونویدها(آنتی اکسیدانهای محافظت کننده از قلب) است که شیرکاکائو مقدار ناچیزی از آن دارد و شکلات سفید بطور کلی فاقد آن است. تحقیقات حاکی از آن است که گنجاندن اندکی شکلات تلخ به رژیم غذایی می تواند سلامت شما را ارتقا دهد.

شکلات تلخ طعم خاصش را مدیون فلاونویدها(آنتی اکسیدانهای محافظت کننده از قلب) است که شیرکاکائو مقدار ناچیزی از آن دارد و شکلات سفید بطور کلی فاقد آن است. تحقیقات حاکی از آن است که  گنجاندن اندکی شکلات تلخ به رژیم غذایی می تواند سلامت شما را ارتقا دهد. مثلا شاید به کاهش فشار خون کمک کند. بنابراین توصیه می شود اندکی شکلات تلخ را در برنامه روزانه خود جای دهید و از طعم خاص آن لذت ببرید. با اینکه شاید بعضی ها با مزه آن ارتباط نگیرند اما اکثر کسانی که قهوه دوست هستند با شکلات تلخ هم ارتباط خوبی برقرار می کنند. این شکلات بیشتر از آنکه تلخ باشد، خاص است.

شیرکاکائو گزینه مناسبی برای تامین فلاونویدهای مذکور نیست چرا که مقدارش اندک است و بعنوان گزینه بهتر می توانید به شکلات تلخ فکر کنید. وقتی قصد خرید شکلات تلخ را دارید دقت کنید که اکثر تولیدکننده ها در برچسب محصول نام فلاونوید را ذکر نمی کنند اما درصد کاکائو شکلات معمولا روی بسته بندی چاپ می شود. هر چه درصد بالاتر باشد بهتر است. سعی کنید شکلات تلخ 70% به بالا بخورید تا از فواید آن بهره مند شوید.

نیاز به یادآوری است که در مصرف این شکلات هم مثل دیگر مدلها نباید افراط کنید چراکه جمع کالری دریافتی شما را بسیار بالا خواهد برد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد